Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
dając w ten sposób dowód swojego zrozumienia
istoty 'oświecenia'. Śakyamuni potwierdził 'oświecenie' Mahakaśyapy następującymi
słowami: "Posiadam Prawdziwe Oko Dharmy, cudowną jaźń
nirwany, prawdziwą formę tego, co nie posiada formy. Subtelna brama
Dharmy nie znajduje się w ani w mowie, ani w piśmie, ale jest specjalnym
przekazem, niezależnym od spisanych nauk. Powierzam to Prawdziwe
Oko Dharmy Mahakaśyapie". Mahakaśyapa otrzymał szatę Buddy na
znak sukcesji i miał ją przekazać następnemu Buddzie, Maitreyi (chiń.
Mile; jap. Miroku). Według legendy Mahakaśyapa nie został skremowany,
tylko przebywa w jaskini w górze Kukkutapada, czekając na przyjście
Maitreyi. Kroniki zen podają, iż Mahakaśyapa powierzył duchowy przekaz
zen Anandzie
dając w ten sposób dowód swojego zrozumienia <br>istoty 'oświecenia'. Śakyamuni potwierdził 'oświecenie' Mahakaśyapy następującymi <br>słowami: "Posiadam Prawdziwe Oko Dharmy, cudowną jaźń <br>nirwany, prawdziwą formę tego, co nie posiada formy. Subtelna brama <br>Dharmy nie znajduje się w ani w mowie, ani w piśmie, ale jest specjalnym <br>przekazem, niezależnym od spisanych nauk. Powierzam to Prawdziwe <br>Oko Dharmy Mahakaśyapie". Mahakaśyapa otrzymał szatę Buddy na <br>znak sukcesji i miał ją przekazać następnemu Buddzie, Maitreyi (chiń. <br>Mile; jap. Miroku). Według legendy Mahakaśyapa nie został skremowany, <br>tylko przebywa w jaskini w górze Kukkutapada, czekając na przyjście <br>Maitreyi. Kroniki zen podają, iż Mahakaśyapa powierzył duchowy przekaz <br>zen Anandzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego