Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
aktor starej szkoły staje się w tych momentach bezradny. Na próżno próbuje uprawdopodobnić monolog, dalej czuje naokoło siebie całą scenę, tymczasem jest tylko on i widzowie. To jest właśnie shakespeare'owskie zbliżenie. I to jest filmowe zbliżenie. Do podobnych obserwacji prowadził również piscatorowski spektakl Wojny i pokoju, który widzieliśmy w Teatrze Powszechnym. Młodzi aktorzy, którzy tam grali, przeszli przez doświadczenia kamery. Grali właśnie filmowo, na spięcia, na zbliżenia, na pełną intensywność gry, kiedy wchodzili na plan. W ten sam sposób odegrała swój krótki epizod Urszula Modrzyńska w Henryku IV, w łódzkim spektaklu reżyserowanym przez Bardiniego. Na tej samej zasadzie rozegrał ze swoimi
aktor starej szkoły staje się w tych momentach bezradny. Na próżno próbuje uprawdopodobnić monolog, dalej czuje naokoło siebie całą scenę, tymczasem jest tylko on i widzowie. To jest właśnie shakespeare'owskie zbliżenie. I to jest filmowe zbliżenie. Do podobnych obserwacji prowadził również piscatorowski spektakl <name type="tit">Wojny i pokoju</>, który widzieliśmy w Teatrze Powszechnym. Młodzi aktorzy, którzy tam grali, przeszli przez doświadczenia kamery. Grali właśnie filmowo, na spięcia, na zbliżenia, na pełną intensywność gry, kiedy wchodzili na plan. W ten sam sposób odegrała swój krótki epizod Urszula Modrzyńska w <name type="tit">Henryku IV</>, w łódzkim spektaklu reżyserowanym przez Bardiniego. Na tej samej zasadzie rozegrał ze swoimi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego