Typ tekstu: Książka
Tytuł: Najprostszą drogą. Rozmowy z artystami
Rok: 1998
czyli trzecia warstwa obrazu. I w tym miejscu powstał poważny spór teoretyków o język abstrakcji, o ów język idealny, związany z drugą warstwą obrazu. Spór, którego początkiem było pytanie: czy język abstrakcji jest tak samo uprawniony, jak język malarstwa przedstawiającego. Istnieje sporo prac teoretycznych na ten temat, na przykład Nalimowa Probabilistyczny model języka, prace Michela Foucault, także i Romana Ingardena, który zaakceptował język sztuki abstrakcyjnej jako w pełni uprawniony do przekazywania treści. Mimo wcześniejszych wątpliwości Ingarden uznał, że komunikat może być zawarty również w malarstwie abstrakcyjnym. Dla mnie nie ulega wątpliwości, że sztuka abstrakcyjna wyraża treści, których w inny sposób nie
czyli trzecia warstwa obrazu. I w tym miejscu powstał poważny spór teoretyków o język abstrakcji, o ów język idealny, związany z drugą warstwą obrazu. Spór, którego początkiem było pytanie: czy język abstrakcji jest tak samo uprawniony, jak język malarstwa przedstawiającego. Istnieje sporo prac teoretycznych na ten temat, na przykład Nalimowa Probabilistyczny model języka, prace Michela Foucault, także i Romana Ingardena, który zaakceptował język sztuki abstrakcyjnej jako w pełni uprawniony do przekazywania treści. Mimo wcześniejszych wątpliwości Ingarden uznał, że komunikat może być zawarty również w malarstwie abstrakcyjnym. Dla mnie nie ulega wątpliwości, że sztuka abstrakcyjna wyraża treści, których w inny sposób nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego