Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
transportowiec typu Iljuszyn-50 w najnowocześniejszy samolot tzw. szybkiego ostrzegania. Szyfrowany sygnał umożliwi Falconowi automatyczne odróżnienie własnych sił od nieprzyjaciela. Może on też odbierać sygnały wszystkich częstotliwości nadawane ze stacji na ziemi, w powietrzu i na morzu.

Jesienią 1988 r. dr Nino Levi, dyrektor firmy Elta, stanowiącej część koncernu Izraelski Przemysł Lotniczy, pojawił się w centrali Boeinga w Seattle i próbował zainteresować Amerykanów sprzętem radarowym, znacznie lepszym, jak twierdził, od tego, który obsługuje latające bazy wczesnego ostrzegania typu AWACS. Dyrekcja Boeinga, a potem także dowództwo amerykańskich sił lotniczych odrzuciły izraelską ofertę. Podczas posiedzenia w Pentagonie powiedziano dyrektorowi Levi: "Zawodnicy wagi piórkowej
transportowiec typu Iljuszyn-50 w najnowocześniejszy samolot tzw. szybkiego ostrzegania. Szyfrowany sygnał umożliwi Falconowi automatyczne odróżnienie własnych sił od nieprzyjaciela. Może on też odbierać sygnały wszystkich częstotliwości nadawane ze stacji na ziemi, w powietrzu i na morzu.<br><br>Jesienią 1988 r. dr Nino Levi, dyrektor firmy Elta, stanowiącej część koncernu Izraelski Przemysł Lotniczy, pojawił się w centrali Boeinga w Seattle i próbował zainteresować Amerykanów sprzętem radarowym, znacznie lepszym, jak twierdził, od tego, który obsługuje latające bazy wczesnego ostrzegania typu AWACS. Dyrekcja Boeinga, a potem także dowództwo amerykańskich sił lotniczych odrzuciły izraelską ofertę. Podczas posiedzenia w Pentagonie powiedziano dyrektorowi Levi: "Zawodnicy wagi piórkowej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego