Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
c) jest wspomniany już system odpowiedzi na pytania kwestonariusza osobowości.

Odróżnia się zmienne dychotomiczne, które w naturalny sposób przyjmują tylko wartości ze zbioru dwuelementowego (jak wspomniana "płeć": mężczyźni-kobiety), od zmiennych de facto wielowartościowych, które jednak badacz, dla jakichś celów, sprowadził do postaci dwuwartościowej (określać je będę mianem zmiennych zdychotomizowanych). Przykładowo, mógł on w ten sposób potraktować zmienną "wzrost" przez wyróżnienie tylko dwóch jej możliwych wartości: wysoki (powyżej 170 cm) i niski (równy i poniżej 170 cm), czy II (powyżej 100 oraz równe i poniżej 100).

Mówimy też o:

(a) zmiennych ciągłych (ang. continuous variable),

(b) zmiennych dyskretnych (ang. discrete variable
c) jest wspomniany już system odpowiedzi na pytania kwestonariusza osobowości.<br><br> Odróżnia się zmienne dychotomiczne, które w naturalny sposób przyjmują tylko wartości ze zbioru dwuelementowego (jak wspomniana "płeć": mężczyźni-kobiety), od zmiennych de facto wielowartościowych, które jednak badacz, dla jakichś celów, sprowadził do postaci dwuwartościowej (określać je będę mianem zmiennych zdychotomizowanych). Przykładowo, mógł on w ten sposób potraktować zmienną "wzrost" przez wyróżnienie tylko dwóch jej możliwych wartości: wysoki (powyżej 170 cm) i niski (równy i poniżej 170 cm), czy II (powyżej 100 oraz równe i poniżej 100).<br><br> Mówimy też o: <br><br> (a) zmiennych ciągłych (ang. continuous variable),<br><br> (b) zmiennych dyskretnych (ang. discrete variable
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego