Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
powinni dokonać analizy swych systemów dystrybucji i ocenić ich przydatność w nowych uwarunkowaniach.
Ustalenie długookresowej strategii przedsiębiorstwa będzie jednak łatwiejsze, gdyż większa będzie przejrzystość rynku i mniej czynników tworzących niepewność działania.
Obok efektów i konsekwencji strategicznych, wprowadzenie euro jako wspólnej waluty będzie miało także wpływ na decyzje o charakterze operacyjnym. Przykładowo, przy stosowaniu tzw. cen o nierównych końcówkach, sugerujących ich niższy poziom, trzeba będzie rozważyć zmianę ich wysokosci. Jeśli mianowicie producent czy firma handlowa ustaliła cenę na 19,90 DEM, to po wprowadzeniu euro - zakładając, że będzie to odpowiednik dzisiejszej ECU - będzie ona wynosiła 10,18 euro. Jak widać, efekt psychologiczny
powinni dokonać analizy swych systemów dystrybucji i ocenić ich przydatność w nowych uwarunkowaniach.<br>Ustalenie długookresowej strategii przedsiębiorstwa będzie jednak łatwiejsze, gdyż większa będzie przejrzystość rynku i mniej czynników tworzących niepewność działania.<br>Obok efektów i konsekwencji strategicznych, wprowadzenie euro jako wspólnej waluty będzie miało także wpływ na decyzje o charakterze operacyjnym. Przykładowo, przy stosowaniu tzw. cen o nierównych końcówkach, sugerujących ich niższy poziom, trzeba będzie rozważyć zmianę ich wysokosci. Jeśli mianowicie producent czy firma handlowa ustaliła cenę na 19,90 DEM, to po wprowadzeniu euro - zakładając, że będzie to odpowiednik dzisiejszej ECU - będzie ona wynosiła 10,18 euro. Jak widać, efekt psychologiczny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego