Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 32
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884. Od 1902 r. zaczęły dojeżdżać do Zakopanego samochody prywatne. Już od 1922 r. Zakopiańska Spółka Samochodowa zorganizowała komunikację miejską autobusową, a także regularne połączenia autobusowe z Krakowem, Szczawnicą i Smokowcem, tym razem nie omijając już Nowego Targu.
7 grudnia 1972 r. Rada Ministrów Polski Ludowej przyjęła uchwałę w sprawie rozwoju Zakopanego i powiatu tatrzańskiego i wyasygnowała na ten cel około dwóch miliardów złotych. Ustalono równocześnie program inwestycji, na które miała zostać przeznaczona ta olbrzymia dotacja. Między innymi sumę 300 milionów złotych z tej dotacji przeznaczono na elektryfikację linii kolejowej z Krakowa do
Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884. Od 1902 r. zaczęły dojeżdżać do Zakopanego samochody prywatne. Już od 1922 r. Zakopiańska Spółka Samochodowa zorganizowała komunikację miejską autobusową, a także regularne połączenia autobusowe z Krakowem, Szczawnicą i Smokowcem, tym razem nie omijając już Nowego Targu.<br>7 grudnia 1972 r. Rada Ministrów Polski Ludowej przyjęła uchwałę w sprawie rozwoju Zakopanego i powiatu tatrzańskiego i wyasygnowała na ten cel około dwóch miliardów złotych. Ustalono równocześnie program inwestycji, na które miała zostać przeznaczona ta olbrzymia dotacja. Między innymi sumę 300 milionów złotych z tej dotacji przeznaczono na elektryfikację linii kolejowej z Krakowa do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego