Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
tempa reklam i teledysków trudno się skupić na większej formie klasycznej. Ale nawet oni odczuwają niekiedy potrzebę obcowania z czymś wielkim i wzniosłym. Już w czwartą z rzędu Wielkanoc na koncerty w Filharmonii Krakowskiej i Floriance przychodziły tłumy. Szczególnym powodzeniem cieszył się koncert finałowy, podczas którego Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia i Chór Filharmonii Krakowskiej pod batutą Antoniego Wita wykonały IX symfonię Beethovena, która dziś jest wszystkim znana jako hymn zjednoczonej Europy. Tłumy przybyły też na występ największej gwiazdy tegorocznego festiwalu - Anne-Sophie Mutter, która po raz pierwszy w Polsce wykonała (porywająco!) pod batutą Krzysztofa Pendereckiego jego II koncert skrzypcowy "Metamorfozy
tempa reklam i teledysków trudno się skupić na większej formie klasycznej. Ale nawet oni odczuwają niekiedy potrzebę obcowania z czymś wielkim i wzniosłym. Już w czwartą z rzędu Wielkanoc na koncerty w Filharmonii Krakowskiej i Floriance przychodziły tłumy. Szczególnym powodzeniem cieszył się koncert finałowy, podczas którego Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia i Chór Filharmonii Krakowskiej pod batutą Antoniego Wita wykonały IX symfonię Beethovena, która dziś jest wszystkim znana jako hymn zjednoczonej Europy. Tłumy przybyły też na występ największej gwiazdy tegorocznego festiwalu - Anne-Sophie Mutter, która po raz pierwszy w Polsce wykonała (porywająco!) pod batutą Krzysztofa Pendereckiego jego II koncert skrzypcowy "Metamorfozy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego