Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
samotności, nagroda lub kara nastąpi kiedyś, w innym świecie, o którym nie wiadomo nic, nic. Tamto nawet nie może liczyć się w zmaganiach człowieka z namiętnościami, które szarpią jego serce.
Na co trzeba liczyć? Jaka szansa jest do wygrania od chwili wydania wyroku do chwili jego wykonania?



ROZMOWY O DRAMACIE
SHAKESPEARE I FILM

KOTT: Chciałbym zacząć od doświadczenia osobistego. Ze wszystkich inscenizacji shakespeare'owskich, które oglądałem, najbardziej shakespeare'owskie wydają mi się filmy Oliviera. Najbardziej przejmującego Shakespeare'a zobaczyłem nie w teatrze, ale w kinie. Myślę, że nie jest to tylko mój własny sąd. A jeśli tak, o tym właśnie porozmawiajmy. Może dla naszej
samotności, nagroda lub kara nastąpi kiedyś, w innym świecie, o którym nie wiadomo nic, nic. Tamto nawet nie może liczyć się w zmaganiach człowieka z namiętnościami, które szarpią jego serce.<br>Na co trzeba liczyć? Jaka szansa jest do wygrania od chwili wydania wyroku do chwili jego wykonania?&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div type="convers"&gt;<br>&lt;tit&gt;ROZMOWY O DRAMACIE&lt;/tit&gt;<br>&lt;tit&gt;SHAKESPEARE I FILM&lt;/tit&gt;<br><br>&lt;who1&gt;KOTT: Chciałbym zacząć od doświadczenia osobistego. Ze wszystkich inscenizacji shakespeare'owskich, które oglądałem, najbardziej shakespeare'owskie wydają mi się filmy Oliviera. Najbardziej przejmującego Shakespeare'a zobaczyłem nie w teatrze, ale w kinie. Myślę, że nie jest to tylko mój własny sąd. A jeśli tak, o tym właśnie porozmawiajmy. Może dla naszej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego