Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
wersów ­ Et in terra pax Tu solus Altissimus; natomiast w Credo, w wersach Credo in unum Deum Et unam sanctam (w początkowej fazie obu wersów) ­ kategoria niemal dodawania. Poszczególne części nie są integrowane zewnętrznie, cykl ten charakteryzuje wyjątkowo wyważony, jednorodny typ ekspresji.
Niewielki stopień integracji materiałowej charakteryzuje koncepcję formy Liturgia Sacra (1983/84) Mycielskiego. Jest to (w odróżnieniu od cyklu Meyera) zarówno integracja zewnętrzna (stosowana miedzy częściami), jak i integracja w ramach tej samej części; np. kategoria modyfikacji integruje wstępny odcinek dwóch części: II Agnus Dei, Filius Patris (s. 13) i V Agnus Dei (s. 32) oraz Domine non sum dignus
wersów ­ &lt;foreign lang="lat"&gt;Et in terra pax Tu solus Altissimus&lt;/&gt;; natomiast w Credo, w wersach &lt;foreign lang="lat"&gt;Credo in unum Deum Et unam sanctam&lt;/&gt; (w początkowej fazie obu wersów) ­ kategoria niemal dodawania. Poszczególne części nie są integrowane zewnętrznie, cykl ten charakteryzuje wyjątkowo wyważony, jednorodny typ ekspresji.<br>Niewielki stopień integracji materiałowej charakteryzuje koncepcję formy Liturgia Sacra (1983/84) Mycielskiego. Jest to (w odróżnieniu od cyklu Meyera) zarówno integracja zewnętrzna (stosowana miedzy częściami), jak i integracja w ramach tej samej części; np. kategoria modyfikacji &lt;gap&gt; integruje wstępny odcinek dwóch części: &lt;name type="tit"&gt;II Agnus Dei&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;Filius Patris&lt;/&gt; (s. 13) i &lt;name type="tit"&gt;V Agnus Dei&lt;/&gt; (s. 32) oraz &lt;name type="tit"&gt;Domine non sum dignus
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego