Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
przestrzenie musi wypełniać wyobraźnia odbiorcy - samodzielnie czytającego dramat lub oglądającego go w teatrze, gdzie dopełnia tekst wizja reżysera.
Różnice między "widzeniem" dzieła w trakcie lektury i widzeniem go w teatrze są szczególnie wyraziste w przypadku scen dziejących się o zmroku lub nocą; a tych wiele w dramatach autora Snu srebrnego Salomei. W teatrze - gdy noc - na oświetleniu opiera się inscenizacja, często wydaje się ono ważniejsze niż sceniczne rekwizyty. Na tle ciemności rozbłyskują, koncentrując uwagę widza, punktowe lub moment trwające światła, iskry, pochodnie, świeca, ognisko, lampa, migocące klejnoty. Od przestrzeni nocy, zapisanej w dramatach innych romantyków, jej rysunek u Słowackiego różni dynamika
przestrzenie musi wypełniać wyobraźnia odbiorcy - samodzielnie czytającego dramat lub oglądającego go w teatrze, gdzie dopełnia tekst wizja reżysera.<br>Różnice między "widzeniem" dzieła w trakcie lektury i widzeniem go w teatrze są szczególnie wyraziste w przypadku scen dziejących się o zmroku lub nocą; a tych wiele w dramatach autora Snu srebrnego Salomei. W teatrze - gdy noc - na oświetleniu opiera się inscenizacja, często wydaje się ono ważniejsze niż sceniczne rekwizyty. Na tle ciemności rozbłyskują, koncentrując uwagę widza, punktowe lub moment trwające światła, iskry, pochodnie, świeca, ognisko, lampa, migocące klejnoty. Od przestrzeni nocy, zapisanej w dramatach innych romantyków, jej rysunek u Słowackiego różni dynamika
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego