Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
z namiętnościami, które szarpią jego serce.
Na co trzeba liczyć? Jaka szansa jest do wygrania od chwili wydania wyroku do chwili jego wykonania?



ROZMOWY O DRAMACIE
SHAKESPEARE I FILM

KOTT: Chciałbym zacząć od doświadczenia osobistego. Ze wszystkich inscenizacji shakespeare'owskich, które oglądałem, najbardziej shakespeare'owskie wydają mi się filmy Oliviera. Najbardziej przejmującego Shakespeare'a zobaczyłem nie w teatrze, ale w kinie. Myślę, że nie jest to tylko mój własny sąd. A jeśli tak, o tym właśnie porozmawiajmy. Może dla naszej epoki Shakespeare jest bardziej filmowy niż teatralny? Albo skromniej: może jest taki Shakespeare, wobec którego teatr staje bezradny? Współczesny teatr, ale nie współczesny film
z namiętnościami, które szarpią jego serce.<br>Na co trzeba liczyć? Jaka szansa jest do wygrania od chwili wydania wyroku do chwili jego wykonania?&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div type="convers"&gt;<br>&lt;tit&gt;ROZMOWY O DRAMACIE&lt;/tit&gt;<br>&lt;tit&gt;SHAKESPEARE I FILM&lt;/tit&gt;<br><br>&lt;who1&gt;KOTT: Chciałbym zacząć od doświadczenia osobistego. Ze wszystkich inscenizacji shakespeare'owskich, które oglądałem, najbardziej shakespeare'owskie wydają mi się filmy Oliviera. Najbardziej przejmującego Shakespeare'a zobaczyłem nie w teatrze, ale w kinie. Myślę, że nie jest to tylko mój własny sąd. A jeśli tak, o tym właśnie porozmawiajmy. Może dla naszej epoki Shakespeare jest bardziej filmowy niż teatralny? Albo skromniej: może jest taki Shakespeare, wobec którego teatr staje bezradny? Współczesny teatr, ale nie współczesny film
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego