Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
w nim akcja przez cały akt I, przestrzeń była zlokalizowana tylko jako "salon w mieszkaniu"; fakt, że jest to "salon" (podobnie jak "salon warszawski"), jest jakby nadrzędny wobec charakteru budowli.
Zamki, nasycone szekspirowską grozą, występują w większości dramatów Słowackiego. Budowane w różnych epokach, niektóre są baśniowe, inne do dziś istnieją. Słowacki nie dbał o dokładność informacji (np. zamek w Nowogródku wbrew realiom usytuował tuż nad rzeką), ale czasem jakieś realia wprowadzał; na przykład w Kordianie, gdy bohater idąc zabić cara przemierza amfiladowy ciąg sal Zamku Królewskiego.
Różne epoki, różne zamki - od kształtów imaginacyjnych przez ruiny po realnie i współcześnie Słowackiemu istniejące
w nim akcja przez cały akt I, przestrzeń była zlokalizowana tylko jako "salon w mieszkaniu"; fakt, że jest to "salon" (podobnie jak "salon warszawski"), jest jakby nadrzędny wobec charakteru budowli.<br>Zamki, nasycone szekspirowską grozą, występują w większości dramatów Słowackiego. Budowane w różnych epokach, niektóre są baśniowe, inne do dziś istnieją. Słowacki nie dbał o dokładność informacji (np. zamek w Nowogródku wbrew realiom usytuował tuż nad rzeką), ale czasem jakieś realia wprowadzał; na przykład w Kordianie, gdy bohater idąc zabić cara przemierza amfiladowy ciąg sal Zamku Królewskiego.<br>Różne epoki, różne zamki - od kształtów imaginacyjnych przez ruiny po realnie i współcześnie Słowackiemu istniejące
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego