Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
to jest na tym etapie - opowiada. Potem przychodzi kolej na czytanie wszystkiego, co o danej operze napisano. Wertowanie książek, starych pism, Internetu. Wtedy rodzi się też koncepcja scenografii i choreografii. Po tekturowej makiecie wędrują maleńkie figury postaci i miniaturowe dekoracje. Każda sekwencja ruchów zostaje zapisana z dokładnością do układu dłoni. Śpiewacy na prawdziwej scenie staną dopiero na kilka tygodni przed premierą.
Staną? Treliński i tu wywrócił operę do góry nogami. Koniec z ariami śpiewanymi w majestatycznych pozach. - Mariusz zaproponował, bym w chwili zenitu śpiewała, cofając się - wspomina Irena Kłosińska, Roksana w "Królu Rogerze". - A mnie niosło do przodu. Pokonanie tego było
to jest na tym etapie - opowiada. Potem przychodzi kolej na czytanie wszystkiego, co o danej operze napisano. Wertowanie książek, starych pism, Internetu. Wtedy rodzi się też koncepcja scenografii i choreografii. Po tekturowej makiecie wędrują maleńkie figury postaci i miniaturowe dekoracje. Każda sekwencja ruchów zostaje zapisana z dokładnością do układu dłoni. Śpiewacy na prawdziwej scenie staną dopiero na kilka tygodni przed premierą. <br>Staną? Treliński i tu wywrócił operę do góry nogami. Koniec z ariami śpiewanymi w majestatycznych pozach. - Mariusz zaproponował, bym w chwili zenitu śpiewała, cofając się - wspomina Irena Kłosińska, Roksana w "Królu Rogerze". - A mnie niosło do przodu. Pokonanie tego było
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego