Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
znaków towarowych. Istnienie tych wszystkich zróżnicowań utrudniało poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw europejskich i powodowało ponoszenie większych kosztów. Przykładowo można podać, że w Europie Zachodniej wydatkowano 10mld USD na rozwój 10 systemów telefonicznych i uwzględnienie zróżnicowanych krajowych standardów. W Japonii koszt stworzenia jednego takiego systemu wyniósł tylko 1,5mld USD, a w Stanach Zjednoczonych 3 systemy kosztowały 3 mld USD.
Podobna sytuacja była w przemyśle spożywczym. Organizacja MAC Group zidentyfikowała 200 różnego rodzaju barier utrudniających obroty w 10 grupach produktów spożywczych pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Polegają one m.in. na zakazie obrotu lub na nakładaniu podatków na produkty zawierające niektóre składniki, określaniu zróżnicowanych wymogów
znaków towarowych. Istnienie tych wszystkich zróżnicowań utrudniało poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw europejskich i powodowało ponoszenie większych kosztów. Przykładowo można podać, że w Europie Zachodniej wydatkowano 10mld USD na rozwój 10 systemów telefonicznych i uwzględnienie zróżnicowanych krajowych standardów. W Japonii koszt stworzenia jednego takiego systemu wyniósł tylko 1,5mld USD, a w Stanach Zjednoczonych 3 systemy kosztowały 3 mld USD.<br>Podobna sytuacja była w przemyśle spożywczym. Organizacja MAC Group zidentyfikowała 200 różnego rodzaju barier utrudniających obroty w 10 grupach produktów spożywczych pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Polegają one m.in. na zakazie obrotu lub na nakładaniu podatków na produkty zawierające niektóre składniki, określaniu zróżnicowanych wymogów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego