Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2895
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
są doskonałym sposobem na nowy obraz. Gdy serial telewizyjny ma zostać przerobiony na film lub na odwrót, powstaje zasadniczy problem fabularny. Film fabularny to ze swej natury dzieło zamknięte w jednej całości. Z kolei serial to zazwyczaj - bliższy tradycyjnemu filmowi - zbiór pojedynczych opowieści powiązanych prawie zawsze bohaterami i miejscem (np. "Stawka większa niż życie") lub rzadziej historią rozciągniętą w odcinkach (np. "Czarne chmury").
Ta zasadnicza różnica rodzi oczywisty problem adaptacji filmów dla potrzeb seriali i na odwrót. Niemniej zrealizowano z powodzeniem sporo jednych i drugich, wzajemnie siebie wspierających. Sukcesem były z całą pewnością groteska antywojenna "MASH" Roberta Altmana i serial pod
są doskonałym sposobem na nowy obraz. Gdy serial telewizyjny ma zostać przerobiony na film lub na odwrót, powstaje zasadniczy problem fabularny. Film fabularny to ze swej natury dzieło zamknięte w jednej całości. Z kolei serial to zazwyczaj - bliższy tradycyjnemu filmowi - zbiór pojedynczych opowieści powiązanych prawie zawsze bohaterami i miejscem (np. "&lt;name type="tit"&gt;Stawka większa niż życie&lt;/&gt;") lub rzadziej historią rozciągniętą w odcinkach (np. "&lt;name type="tit"&gt;Czarne chmury&lt;/&gt;"). <br>Ta zasadnicza różnica rodzi oczywisty problem adaptacji filmów dla potrzeb seriali i na odwrót. Niemniej zrealizowano z powodzeniem sporo jednych i drugich, wzajemnie siebie wspierających. Sukcesem były z całą pewnością groteska antywojenna &lt;name type="tit"&gt;"MASH"&lt;/&gt; &lt;name type="person"&gt;Roberta Altmana&lt;/&gt; i serial pod
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego