Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Jerzy
Tytuł: Telefony z Eufonii. Felietony wygłaszane 1991-1992 w Programie II Polskiego Radia
Rok wydania: 1995
Lata powstania: 1991-1992
kompozytorzy drugo- i trzeciorzędni pomagali sobie fortepianem, sporządzając przy nim szkic kompozycji, czyli wyciąg fortepianowy. Twórcom wybitnym, takim jak Schubert, Berlioz, Mendelssohn lub Schumann, fortepian był niepotrzebny; Berliozowi - po prostu dlatego, że nie umiał na nim grać. Wyjątkiem wśród wielkich był Chopin.
Klasycy muzyki XX wieku rozmaicie sobie radzili: Ryszard Strauss pisał przy biurku, a Strawiński, Prokofiew i nasz Szymanowski przy fortepianie, znowuż Honegger, Ives i Szostakowicz przy biurku, a... i tak dalej.
Przykłady te wskazują, że nie ma tu reguły. Istotne jest to, czy się ma dobre pomysły, czy się ich nie ma.
Ciekawi są Państwo zapewne, jak powstawały Telefony
kompozytorzy drugo- i trzeciorzędni pomagali sobie fortepianem, sporządzając przy nim szkic kompozycji, czyli wyciąg fortepianowy. Twórcom wybitnym, takim jak Schubert, Berlioz, Mendelssohn lub Schumann, fortepian był niepotrzebny; Berliozowi - po prostu dlatego, że nie umiał na nim grać. Wyjątkiem wśród wielkich był Chopin. <br>Klasycy muzyki XX wieku rozmaicie sobie radzili: Ryszard Strauss pisał przy biurku, a Strawiński, Prokofiew i nasz Szymanowski przy fortepianie, znowuż Honegger, Ives i Szostakowicz przy biurku, a... i tak dalej. <br>Przykłady te wskazują, że nie ma tu reguły. Istotne jest to, czy się ma dobre pomysły, czy się ich nie ma.<br>Ciekawi są Państwo zapewne, jak powstawały Telefony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego