Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Organizacji
Nr: 7
Miejsce wydania: Warszawa
Rok powstania: 1965
66.
Z związku z mechanizacją prac załadunkowych i wyładunkowych w portach zawód tragarza w najbliższych latach całkowicie zaniknie. Każdy robotnik portowy powinien umieć kierować dźwigiem przeładunkowym. Uwarunkowało to powstanie nowej formy organizacji pracy: kompleksowych brygad robotników portowych. Organizacja tych brygad przyczyniła się do zwiększenia wydajności pracy od 10 do 25%. Stworzenie brygad kompleksowych umożliwiło ustalenie stałego na cały rok kontygentu robotników portowych, ponieważ robotnicy portowi, którzy opanowali dodatkowo zawody ślusarza, tokarza, spawacza, elektrotechnika itd. w okresie międzynawigacyjnym mogą być zatrudnieni przy pracach remontowych. Celowym jest stworzenie rezerwy robotników portowych, która - zdaniem autora - powinna wynosić 20-30% ogólnej liczby tych robotników. (SM
66.&lt;/tit1&gt;<br>Z związku z mechanizacją prac załadunkowych i wyładunkowych w portach zawód tragarza w najbliższych latach całkowicie zaniknie. Każdy robotnik portowy powinien umieć kierować dźwigiem przeładunkowym. Uwarunkowało to powstanie nowej formy organizacji pracy: kompleksowych brygad robotników portowych. Organizacja tych brygad przyczyniła się do zwiększenia wydajności pracy od 10 do 25%. Stworzenie brygad kompleksowych umożliwiło ustalenie stałego na cały rok kontygentu robotników portowych, ponieważ robotnicy portowi, którzy opanowali dodatkowo zawody ślusarza, tokarza, spawacza, elektrotechnika itd. w okresie międzynawigacyjnym mogą być zatrudnieni przy pracach remontowych. Celowym jest stworzenie rezerwy robotników portowych, która - zdaniem autora - powinna wynosić 20-30% ogólnej liczby tych robotników. (SM
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego