wysoki stopień integracji materiałowej. <br>Ta metoda precyzyjnych przekształceń i zarazem swobodnych kompilacji (włącznie <br>z wykorzystanym ruchem raka, obecnym zresztą w oryginalnej strukturze melicznej <br>Bogurodzicy), wielokrotnych prostych powtórzeń nowo powstałych struktur, świadczy <br>o możliwościach asemantycznego posługiwania się motywiką tej pieśni. Z jednej <br>strony kompozytor wykorzystuje czytelny motyw (podobnie do Nowowiejskiego, Jurdzińskiego, <br>Świerczka), z drugiej strony pełnoprawną strukturą meliczną staje się motyw <br>rozbity, zatarty, uproszczony, kompilowany. Materiałem głównym i zarazem czytelnym <br>części Credo jest wspomniany już inicjalny motyw Bogurodzica i Maryja (wykorzystany <br>rzadziej, np. s. 11, prz. 19). Oba występują zarówno w postaci pełnej (np. s. <br>11, 14), jak i uproszczonej (np. s