Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
podporządkowane pragnieniu przekształcenia ludu w naród. Te szczytne dążenia nadają powagę sztuce; gdy ich brak, wówczas jest ona tylko zabawką. Z tego też powodu Tieck cenił przeróbki Schrödera, które, jak twierdził, zrywając z konwenansem, wprowadzają na scenę prawdziwie niemieckiego ducha; a tak głęboki autentyzm można do teatru wprowadzać tylko za Szekspirem. Toteż Schröder stworzył, według Tiecka, prawdziwie niemiecką szkołę teatru - wspartą na tłumaczeniach Szekspira. Teraz brak Niemcom już tylko utalentowanych dramaturgów, którzy by kontynuowali dzieło na miarę Szekspira i Goethego (charakterystyczne - nie wymienia tu Tieck Schillera).]
Schlegel nie użył wprawdzie w wiedeńskich wykładach słowa "groteska", lecz jego uwagi o szekspirowskich formach
podporządkowane pragnieniu przekształcenia ludu w naród. Te szczytne dążenia nadają powagę sztuce; gdy ich brak, wówczas jest ona tylko zabawką. Z tego też powodu Tieck cenił przeróbki Schrödera, które, jak twierdził, zrywając z konwenansem, wprowadzają na scenę prawdziwie niemieckiego ducha; a tak głęboki autentyzm można do teatru wprowadzać tylko za Szekspirem. Toteż Schröder stworzył, według Tiecka, prawdziwie niemiecką szkołę teatru - wspartą na tłumaczeniach Szekspira. Teraz brak Niemcom już tylko utalentowanych dramaturgów, którzy by kontynuowali dzieło na miarę Szekspira i Goethego (charakterystyczne - nie wymienia tu Tieck Schillera).]<br>Schlegel nie użył wprawdzie w wiedeńskich wykładach słowa "groteska", lecz jego uwagi o szekspirowskich formach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego