Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Pigułki prawdy

Jeżeli ktoś narzeka, że współczesna polska sztuka jest miałka, minoderyjna i efekciarska, powinien poszukać wystaw Artura Żmijewskiego. Jego prace przypominają pigułki prawdy z "Matriksa". Jeśli je połkniesz, przebudzisz się w paskudnym, groźnym, złym, ale za to prawdziwym świecie.
Polskę na rozpoczynającym się 12 czerwca w Wenecji 60. Biennale Sztuk Wizualnych będzie reprezentować Artur Żmijewski. Wysłanie go na najważniejszą imprezę artystyczną w Europie to najbardziej odważna decyzja, odkąd w polskim pawilonie w 1999 roku wystawiała Katarzyna Kozyra. Żmijewski rzadko bywa bohaterem skandali. Gdyby jednak trzeba było wskazać największego artystycznego radykała w Polsce, stawiałbym na niego. Dokumentację jego prac można pomylić
Pigułki prawdy&lt;/&gt;<br><br>Jeżeli ktoś narzeka, że współczesna polska sztuka jest miałka, minoderyjna i efekciarska, powinien poszukać wystaw Artura Żmijewskiego. Jego prace przypominają pigułki prawdy z "Matriksa". Jeśli je połkniesz, przebudzisz się w paskudnym, groźnym, złym, ale za to prawdziwym świecie.<br>Polskę na rozpoczynającym się 12 czerwca w Wenecji 60. Biennale Sztuk Wizualnych będzie reprezentować Artur Żmijewski. Wysłanie go na najważniejszą imprezę artystyczną w Europie to najbardziej odważna decyzja, odkąd w polskim pawilonie w 1999 roku wystawiała Katarzyna Kozyra. Żmijewski rzadko bywa bohaterem skandali. Gdyby jednak trzeba było wskazać największego artystycznego radykała w Polsce, stawiałbym na niego. Dokumentację jego prac można pomylić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego