Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Magazyn Polski
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1979
Rumcajs. Po chwili zastanowienia pojęcie się przecież zmniejsza, gdyż w istocie swej obejmuje wyłącznie bohaterów wyszczególnionych przez autora w tytule i nie wypada go identyfikować z rolą główną, co zdarza się często początkującym recenzentom przy okazji - na przykład - premiery "Dziadów" piszącym, iż pan Trela wstrząsający był w roli tytułowej.

T
TEATR JEDNEGO AKTORA
Obecny Teatr Jednego Aktora sprowadza się w najczęściej spotykanej formie do tego, że aktorzy, dla których nie starcza ról w teatrach, komponują sobie sami jakieś składanki, z którymi objeżdżają przedszkola, świetlice i piwnice.
Jerzy Jurandot twierdzi - może nazbyt złośliwie - że w tym zjawisku dostrzega obronę przed groźbą, iżby Teatr Jednego
Rumcajs. Po chwili zastanowienia pojęcie się &lt;page nr=72&gt; przecież zmniejsza, gdyż w istocie swej obejmuje wyłącznie bohaterów wyszczególnionych przez autora w tytule i nie wypada go identyfikować z rolą główną, co zdarza się często początkującym recenzentom przy okazji - na przykład - premiery "Dziadów" piszącym, iż pan Trela wstrząsający był w roli tytułowej. <br>&lt;gap&gt; <br>&lt;tit1&gt;T <br>TEATR JEDNEGO AKTORA&lt;/tit1&gt; <br>Obecny Teatr Jednego Aktora sprowadza się w najczęściej spotykanej formie do tego, że aktorzy, dla których nie starcza ról w teatrach, komponują sobie sami jakieś składanki, z którymi objeżdżają przedszkola, świetlice i piwnice. <br>Jerzy Jurandot twierdzi - może nazbyt złośliwie - że w tym zjawisku dostrzega obronę przed groźbą, iżby Teatr Jednego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego