Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
sobie pojęcie Boga. Według św. Tomasza, skoro Bóg jest nieskończony, a wszelkie ludzkie pojęcia skończone, żadne nasze pojęcia o Bogu nie mogą być w jakikolwiek sposób proporcjonalne do tego, kim Bóg jest w rzeczywistości. Toteż choć mamy różne pojęcia o Bogu, nie jesteśmy w stanie wytworzyć sobie pojęcia Boga.
Karol Tarnowski: Tzn. mamy pojęcie Boga, a nie mamy idei Boga, czyli rozumienia istoty Boga. Prawda?
JS:Tak, jednakże św. Tomasz mówi o pojęciu Boga. Otóż Kołakowski niby tak samo, a jednak inaczej wskazuje na to, że w tomistycznym odrzuceniu dowodu ontologicznego kryje się obrona nieskończoności Boga. Mianowicie św. Tomasz występuje przeciwko
sobie pojęcie Boga. Według św. Tomasza, skoro Bóg jest nieskończony, a wszelkie ludzkie pojęcia skończone, żadne nasze pojęcia o Bogu nie mogą być w jakikolwiek sposób proporcjonalne do tego, kim Bóg jest w rzeczywistości. Toteż choć mamy różne pojęcia o Bogu, nie jesteśmy w stanie wytworzyć sobie pojęcia Boga.&lt;/&gt;<br> &lt;hi&gt;Karol Tarnowski&lt;/hi&gt;: &lt;who4&gt;Tzn. mamy pojęcie Boga, a nie mamy idei Boga, czyli rozumienia istoty Boga. Prawda?&lt;/&gt;<br> &lt;hi&gt;JS&lt;/hi&gt;:&lt;who3&gt;Tak, jednakże św. Tomasz mówi o pojęciu Boga. Otóż Kołakowski niby tak samo, a jednak inaczej wskazuje na to, że w tomistycznym odrzuceniu dowodu ontologicznego kryje się obrona nieskończoności Boga. Mianowicie św. Tomasz występuje przeciwko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego