Typ tekstu: Książka
Autor: Barańczak Stanisław
Tytuł: Poezja i duch uogólnienia
Rok wydania: 1996
Lata powstania: 1970-1996
jeśli pozostaje jedynie relatywistyczne, absurdalne poczucie humoru, efekty są jeszcze bardziej zatrważające: pozostawiony samemu sobie i swoim choreografiom, artysta objawia godną podziwu elastyczność, ale gdy znajdzie się pod naciskiem - zbyt łatwo się ugina.
Czytelnik czy widz zachodni odruchowo usiłuje upchnąć twórczość Havla w jedną z dwu szufladek: albo tę oznaczoną "Teatr Absurdu", albo tę z etykietką "Teatr Protestu". To, co powiedzieliśmy powyżej o dualistycznej równowadze Havla, stanowi odpowiedź na pytanie, dlaczego nie mieści się on całkowicie w żadnej z tych przegródek. Jak na Teatr Absurdu, jest zbyt stabilnie osadzony w twardym podłożu moralnych zasad. Jak na Teatr Protestu, jest zdecydowanie zanadto
jeśli pozostaje jedynie relatywistyczne, absurdalne poczucie humoru, efekty są jeszcze bardziej zatrważające: pozostawiony samemu sobie i swoim choreografiom, artysta objawia godną podziwu elastyczność, ale gdy znajdzie się pod naciskiem - zbyt łatwo się ugina.<br> Czytelnik czy widz zachodni odruchowo usiłuje upchnąć twórczość Havla w jedną z dwu szufladek: albo tę oznaczoną "Teatr Absurdu", albo tę z etykietką "Teatr Protestu". To, co powiedzieliśmy powyżej o dualistycznej równowadze Havla, stanowi odpowiedź na pytanie, dlaczego nie mieści się on całkowicie w żadnej z tych przegródek. Jak na Teatr Absurdu, jest zbyt stabilnie osadzony w twardym podłożu moralnych zasad. Jak na Teatr Protestu, jest zdecydowanie zanadto
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego