Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
mln pasażerów, zwrócił się po 11 latach. TGV rozwija maksymalną prędkość 513 km/godz., a maksymalną podróżną 350 km/godz. Pozwoliło to skrócić jazdę na trasie Paryż-Lille do 60 minut. Do roku 2025 TGV ma mieć w samej Francji 4700 km linii. Licencje TGV kupiło kilka krajów: USA (stan Teksas); Kanada (Montreal-Toronto), Hiszpania, Korea Płd. (Seul-Pusan; 400 km), Tajwan (Tajpej-Kaoshiung; 345 km), chcą Rosjanie (Moskwa-Petersburg), ale nie mają pieniędzy. TGV jeździ z Paryża do Brukseli, Londynu (Eurostar pod kanałem La Manche), Amsterdamu, Turynu i Mediolanu (przez Lyon). Nawet Niemcy musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV
mln pasażerów, zwrócił się po 11 latach. TGV rozwija maksymalną prędkość 513 km/godz., a maksymalną podróżną 350 km/godz. Pozwoliło to skrócić jazdę na trasie Paryż-Lille do 60 minut. Do roku 2025 TGV ma mieć w samej Francji 4700 km linii. Licencje TGV kupiło kilka krajów: USA (stan Teksas); Kanada (Montreal-Toronto), Hiszpania, Korea Płd. (Seul-Pusan; 400 km), Tajwan (Tajpej-Kaoshiung; 345 km), chcą Rosjanie (Moskwa-Petersburg), ale nie mają pieniędzy. TGV jeździ z Paryża do Brukseli, Londynu (Eurostar pod kanałem La Manche), Amsterdamu, Turynu i Mediolanu (przez Lyon). Nawet Niemcy musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego