Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
kontekst pracy, grupowe normy nieformalne oraz jakość kontaktów pionowych i poziomych. Chcą zaspokajać poprzez pracę nie tylko potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa, ale także potrzeby społeczne, uznania i samorealizacji (podrozdział 1.4). Znane są teorie X i Y McGregora dotyczące możliwych postaw człowieka względem pracy i poglądów menedżerów w tym zakresie. Teoria X i pogląd bliższy szkole klasycznej zakładają, że ludzie nie lubią pracować, unikają odpowiedzialności, chcą być kierowani, muszą być zmuszani do pracy, kontrolowani i karani. Teoria Y i pogląd właściwy szkole behawioralnej zakładają, że praca jest naturalną potrzebą, ludzie są wewnętrznie motywowani, chętnie podejmują odpowiedzialność i uczestniczą w życiu organizacji
kontekst pracy, grupowe normy nieformalne oraz jakość kontaktów pionowych i poziomych. Chcą zaspokajać poprzez pracę nie tylko potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa, ale także potrzeby społeczne, uznania i samorealizacji (podrozdział 1.4). Znane są teorie X i Y McGregora dotyczące możliwych postaw człowieka względem pracy i poglądów menedżerów w tym zakresie. Teoria X i pogląd bliższy szkole klasycznej zakładają, że ludzie nie lubią pracować, unikają odpowiedzialności, chcą być kierowani, muszą być zmuszani do pracy, kontrolowani i karani. Teoria Y i pogląd właściwy szkole behawioralnej zakładają, że praca jest naturalną potrzebą, ludzie są wewnętrznie motywowani, chętnie podejmują odpowiedzialność i uczestniczą w życiu organizacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego