Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
o swych obowiązkach, zdzierają ostatnie zasłony skromności i ulegają słabościom z tą samą ślepą frenezją, z jaką czynią to salonowi lowelasi.
W dramatach współczesnych Dumasa pojawiali się młodzi mężczyźni, którzy wiele rysów zapożyczyli z poematów Byrona. Tragizm miłości znalazł najpełniejsze ucieleśnienie w postaci bohatera dramatu Antony (Porte-Saint-Martin, 1831). Tytułową rolę grał w nim Pierre Bocage (1797-1863). Bocage-Antony, wysoki i szczupły blady młodzieniec o długich, czarnych włosach, namiętny i wrażliwy, melancholijnie przechadzający się po salonach - wcielał poetycki ideał epoki, narzucił w Paryżu modę także towarzyskiej stylizacji. Jego sposób gry, eksponujący krańcowo zmienne emocje i wzniosłe komplikacje romantycznej psychiki
o swych obowiązkach, zdzierają ostatnie zasłony skromności i ulegają słabościom z tą samą ślepą frenezją, z jaką czynią to salonowi lowelasi.<br>W dramatach współczesnych Dumasa pojawiali się młodzi mężczyźni, którzy wiele rysów zapożyczyli z poematów Byrona. Tragizm miłości znalazł najpełniejsze ucieleśnienie w postaci bohatera dramatu Antony (Porte-Saint-Martin, 1831). Tytułową rolę grał w nim Pierre Bocage (1797-1863). Bocage-Antony, wysoki i szczupły blady młodzieniec o długich, czarnych włosach, namiętny i wrażliwy, melancholijnie przechadzający się po salonach - wcielał poetycki ideał epoki, narzucił w Paryżu modę także towarzyskiej stylizacji. Jego sposób gry, eksponujący krańcowo zmienne emocje i wzniosłe komplikacje romantycznej psychiki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego