Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
do niedawna podobny problem miały niemieckie szkoły. - Tam wprowadzono specjalne zajęcia - uczniom wpajano zasady dyskusji, organizowano debaty o problemach, pozwalano na wyrażanie opinii, ale uczono ich też słuchania. Niemcy twierdzą, że w ten sposób udało im się ograniczyć przemoc w szkole.



Profesor Krystyna Ostrowska z Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego

Badania przeprowadzone przez nas na zlecenie MENiS potwierdziły, że w ostatnich pięciu latach narasta agresja uczniów wobec nauczycieli. Sytuacja jest trudna. Żyjemy w kulturze agresji, pełno jej w mediach. Agresywne zachowanie bywa postrzegane jako skuteczna metoda do osiągnięcia celu. Ważne też żeby dostrzec związek między agresją a lękiem.
Dlaczego uczeń
do niedawna podobny problem miały niemieckie szkoły. - Tam wprowadzono specjalne zajęcia - uczniom wpajano zasady dyskusji, organizowano debaty o problemach, pozwalano na wyrażanie opinii, ale uczono ich też słuchania. Niemcy twierdzą, że w ten sposób udało im się ograniczyć przemoc w szkole.<br><br>&lt;div1 type="comm"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Profesor Krystyna Ostrowska z Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego&lt;/&gt;<br><br>Badania przeprowadzone przez nas na zlecenie MENiS potwierdziły, że w ostatnich pięciu latach narasta agresja uczniów wobec nauczycieli. Sytuacja jest trudna. Żyjemy w kulturze agresji, pełno jej w mediach. Agresywne zachowanie bywa postrzegane jako skuteczna metoda do osiągnięcia celu. Ważne też żeby dostrzec związek między agresją a lękiem.<br>Dlaczego uczeń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego