Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 0406
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2000
Rok powstania: 1998
Ojca chrzestnego 2".
Konkurencja dla Hollywood Przy tak ogromnej konkurencji cieszą sukcesy polskich kompozytorów: Wojciecha Kilara ("Dracula"), Michała Lorenca ("Krew i wino") i Zbigniewa Preisnera (filmy Kieślowskiego). Ale chcąc tworzyć dla twórców z Hollywood, trzeba tam mieszkać, a tego chyba żaden z nich nie planuje. Swoistym europejskim fenomenem jest Grek Vangelis - tworząc okazyjnie dla filmu, odnosi ogromne sukcesy. Za muzykę do "Rydwanów ognia" w 1982 r. przyznano mu Oscara, a singel oraz album ze ścieżką dźwiękową rozeszły się w USA w nakładzie miliona egzemplarzy. Zamiast czarować Hollywood, Vangelis wolał jednak pisać muzykę na przykład do filmów Romana Polańskiego, chociażby "Gorzkich godów
Ojca chrzestnego 2". <br>Konkurencja dla Hollywood Przy tak ogromnej konkurencji cieszą sukcesy polskich kompozytorów: Wojciecha Kilara ("Dracula"), Michała Lorenca ("Krew i wino") i Zbigniewa Preisnera (filmy Kieślowskiego). Ale chcąc tworzyć dla twórców z Hollywood, trzeba tam mieszkać, a tego chyba żaden z nich nie planuje. Swoistym europejskim fenomenem jest Grek Vangelis - tworząc okazyjnie dla filmu, odnosi ogromne sukcesy. Za muzykę do "Rydwanów ognia" w 1982 r. przyznano mu Oscara, a singel oraz album ze ścieżką dźwiękową rozeszły się w USA w nakładzie miliona egzemplarzy. Zamiast czarować Hollywood, Vangelis wolał jednak pisać muzykę na przykład do filmów Romana Polańskiego, chociażby "Gorzkich godów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego