Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
Wielkiej Niedźwiedzicy, jak... Ale nie mnóżmy przykładów. Pora zwrócić uwagę na literaturę w jakże osobliwy sposób obecną w dziele Viscontiego. Obecną oczywiście jako literacka podstawa wielu jego filmów. Dostojewski, Tomasz Mann, Giuseppe di Lampedusa, Albert Camus, Gabriele d'Annunzio (nie mówiąc już o nie zrealizowanych projektach) - już te nazwiska wskazują, że Visconti mierzył się z literaturą wysokiego i najwyższego lotu. Określenie adaptacja czy choćby luźniejsza ekranizacja literatury budzić musi jednak pewne opory i to bynajmniej nie dlatego, iżby filmy Viscontiego były z zasady jedynie wariacjami na literackie tematy i w żadnym stopniu nie dochowywały wierności oryginałowi. Przeciwnie, mimo wszelkich zmian (nie tylko
Wielkiej Niedźwiedzicy, jak... Ale nie mnóżmy przykładów. Pora zwrócić uwagę na literaturę w jakże osobliwy sposób obecną w dziele Viscontiego. Obecną oczywiście jako literacka podstawa wielu jego filmów. Dostojewski, Tomasz Mann, Giuseppe di Lampedusa, Albert Camus, Gabriele d'Annunzio (nie mówiąc już o nie zrealizowanych projektach) - już te nazwiska wskazują, że Visconti mierzył się z literaturą wysokiego i najwyższego lotu. Określenie adaptacja czy choćby luźniejsza ekranizacja literatury budzić musi jednak pewne opory i to bynajmniej nie dlatego, iżby filmy Viscontiego były z zasady jedynie wariacjami na literackie tematy i w żadnym stopniu nie dochowywały wierności oryginałowi. Przeciwnie, mimo wszelkich zmian (nie tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego