Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Jerzy
Tytuł: Telefony z Eufonii. Felietony wygłaszane 1991-1992 w Programie II Polskiego Radia
Rok wydania: 1995
Lata powstania: 1991-1992
pulpitach, gardząc empirią, ale zdaje się, że od XVI wieku wirginalistom angielskim, klawesynistom francuskim czy organistom niemieckim, włoskim i hiszpańskim klawiatura podpowiadała już, co w materii dźwiękowej jest białe, a co czarne.
Dojrzały barok wykształcił stereotypy muzyczne. Znajomość idiomatyki muzycznej pozwalała na komponowanie w imponującym tempie, oczywiście bez pomocy instrumentu. Vivaldi miał się przechwalać, że "potrafi skomponować cały koncert, ze wszystkimi jego częściami szybciej, niż kopista może je przepisać". O Händlu mawiano, że "komponował [tak], jak się oddycha". Bach - wedle świadectw -wprawiał się w twórczy trans grając, jednak podczas zapisywania utworu obywał się bez instrumentu. Uczniom zabraniał komponowania przy klawesynie, zaś
pulpitach, gardząc empirią, ale zdaje się, że od XVI wieku wirginalistom angielskim, klawesynistom francuskim czy organistom niemieckim, włoskim i hiszpańskim klawiatura podpowiadała już, co w materii dźwiękowej jest białe, a co czarne.<br>Dojrzały barok wykształcił stereotypy muzyczne. Znajomość idiomatyki muzycznej pozwalała na komponowanie w imponującym tempie, oczywiście bez pomocy instrumentu. Vivaldi miał się przechwalać, że "potrafi skomponować cały koncert, ze wszystkimi jego częściami szybciej, niż kopista może je przepisać". O Händlu mawiano, że "komponował [tak], jak się oddycha". Bach - wedle świadectw -wprawiał się w twórczy trans grając, jednak podczas zapisywania utworu obywał się bez instrumentu. Uczniom zabraniał komponowania przy klawesynie, zaś
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego