Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda, też miała podobną linię. A jednak Warszawa jest tylko wzruszającym zabytkiem, a Volkswagen wciąż fascynuje swym kształtem.

Po wojnie Komenda znalazł pracę w rodzinnej firmie Porsche, która na początku funkcjonowała jako biuro projektowe działające na rzecz Volkswagena. Wkrótce jednak zapadła decyzja o produkcji samochodów już nie ludowych, ale przeciwnie - ekskluzywnych i sportowych. Na początek powstał niezbyt udany model 356, zbudowany z wykorzystaniem części
Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda, też miała podobną linię. A jednak Warszawa jest tylko wzruszającym zabytkiem, a Volkswagen wciąż fascynuje swym kształtem.<br><br>Po wojnie Komenda znalazł pracę w rodzinnej firmie Porsche, która na początku funkcjonowała jako biuro projektowe działające na rzecz Volkswagena. Wkrótce jednak zapadła decyzja o produkcji samochodów już nie ludowych, ale przeciwnie - ekskluzywnych i sportowych. Na początek powstał niezbyt udany model 356, zbudowany z wykorzystaniem części
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego