Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Słownik mitów i tradycji kultury"- opr. PaPo



Kult na kołach

Poradnik motoryzacyjny

Są auta, których czas się nie ima. Szefowie koncernów, niczym Faust, marzą o odkryciu tajemnicy wiecznej młodości.

ADAM GRZESZAK

Być może najbliższy poznania tej tajemnicy był Erwin Komenda. To on zaprojektował nadwozie najbardziej długowiecznego samochodu w historii motoryzacji: Volkswagena 1200, w Polsce zwanego garbusem, a na świecie chrabąszczem (beetle). Auto stworzone w latach 30. produkowano bez mała przez 60 lat. Z taśm zjechało 21,5 mln sztuk tych samochodów, ostatnie w ubiegłym roku. Do końca cieszyły się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów
Słownik mitów i tradycji kultury"- opr. PaPo&lt;/&gt;&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Kult na kołach&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Poradnik motoryzacyjny&lt;/&gt;<br><br>&lt;intro&gt;Są auta, których czas się nie ima. Szefowie koncernów, niczym Faust, marzą o odkryciu tajemnicy wiecznej młodości.&lt;/&gt;<br><br>&lt;au&gt;ADAM GRZESZAK&lt;/&gt;<br><br>Być może najbliższy poznania tej tajemnicy był Erwin Komenda. To on zaprojektował nadwozie najbardziej długowiecznego samochodu w historii motoryzacji: Volkswagena 1200, w Polsce zwanego garbusem, a na świecie chrabąszczem (beetle). Auto stworzone w latach 30. produkowano bez mała przez 60 lat. Z taśm zjechało 21,5 mln sztuk tych samochodów, ostatnie w ubiegłym roku. Do końca cieszyły się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego