Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 35
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Warto przy okazji wspomnieć, że organizacja zakończyła się finansowym sukcesem, bowiem czysty zysk z wyścigu w 1928 roku wyniósł 2989,17 zł.
W Wyścigu Tatrzańskim Anno Domini 1928 wzięli udział także zawodnicy zagraniczni, m.in. książę Liechtenstein, hrabia Arco von Zinneberg (rozbił w czasie treningu swoje auto na mostku przy Wodogrzmotach Mickiewicza) czy znakomity Czech Józef Vermirzowsky, fabryczny kierowca firmy TATRA. Nie oni jednak byli bohaterami tej imprezy, lecz polscy kierowcy, a przede wszystkim Jan Ripper, syn Wilhelma. W pierwszym Wyścigu Tatrzańskim Jan Ripper, startujący na "lancii", zajął dopiero 4 miejsce. Jednak w 1928 roku nadarzyła się okazja kupna naprawdę sportowego
Warto przy okazji wspomnieć, że organizacja zakończyła się finansowym sukcesem, bowiem czysty zysk z wyścigu w 1928 roku wyniósł 2989,17 zł.<br>W Wyścigu Tatrzańskim Anno Domini 1928 wzięli udział także zawodnicy zagraniczni, m.in. książę Liechtenstein, hrabia Arco von Zinneberg (rozbił w czasie treningu swoje auto na mostku przy Wodogrzmotach Mickiewicza) czy znakomity Czech Józef Vermirzowsky, fabryczny kierowca firmy TATRA. Nie oni jednak byli bohaterami tej imprezy, lecz polscy kierowcy, a przede wszystkim Jan Ripper, syn Wilhelma. W pierwszym Wyścigu Tatrzańskim Jan Ripper, startujący na &lt;orig&gt;"lancii"&lt;/&gt;, zajął dopiero 4 miejsce. Jednak w 1928 roku nadarzyła się okazja kupna naprawdę sportowego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego