Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
znów przyniósł wyraźne zainteresowanie folklorem. I to nie tylko w muzyce. Coraz częściej projektanci mody pokazują haftowane bluzki i korale. Widać też ruch w designie. - Choć na razie może nie jest on tak wyraźny jak w Szwecji, ale jednak - tłumaczy Beata Bochińska, historyk sztuki i właścicielka firmy Autorski Bank Projektów "Wzornik". - Szwedzi dobrze rozumieją swoją tożsamość. Projektują współcześnie, ale zachowują istotę - wszystko jest proste, funkcjonalne i praktyczne. Nasza sztuka ludowa brała się ze świętowania, wieś stawała się wtedy kolorowa. Jako naród jesteśmy romantyczni, hurraoptymistyczni, no i brakuje nam słońca, więc nie rozumiem, dlaczego boimy się wykorzystać tę ludową miłość do kolorów
znów przyniósł wyraźne zainteresowanie folklorem. I to nie tylko w muzyce. Coraz częściej projektanci mody pokazują haftowane bluzki i korale. Widać też ruch w designie. - Choć na razie może nie jest on tak wyraźny jak w Szwecji, ale jednak - tłumaczy Beata Bochińska, historyk sztuki i właścicielka firmy Autorski Bank Projektów "Wzornik". - Szwedzi dobrze rozumieją swoją tożsamość. Projektują współcześnie, ale zachowują istotę - wszystko jest proste, funkcjonalne i praktyczne. Nasza sztuka ludowa brała się ze świętowania, wieś stawała się wtedy kolorowa. Jako naród jesteśmy romantyczni, hurraoptymistyczni, no i brakuje nam słońca, więc nie rozumiem, dlaczego boimy się wykorzystać tę ludową miłość do kolorów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego