Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
dodatku pozostające ze sobą w konflikcie; w tym mianowicie sensie, że im skuteczniejsza jest dana reguła ze względu na cel pierwszy, tym mniej jest ona skuteczna ze względu na cel drugi, i vice versa. Te dwa cele, o których mowa, dają się określić następująco: gdzie X jest dowolnym przedziałem w X*, iXi oznacza jego długość, a r,(x, X) znaczy: stopień realizacji i -tego celu, gdy rzeczywistą wartością badanego parametru jest x, a konkluzja stwierdza, iż wartość ta należy do X.
A zatem przy estymacji przedziałowej każdą regułę ocenia się z punktu widzenia tych dwóch celów. Nie byłoby sensowne kombinowanie ze
dodatku pozostające ze sobą w konflikcie; w tym mianowicie sensie, że im skuteczniejsza jest dana reguła ze względu na cel pierwszy, tym mniej jest ona skuteczna ze względu na cel drugi, i vice versa. Te dwa cele, o których mowa, dają się określić następująco:&lt;gap&gt; gdzie X jest dowolnym przedziałem w X*, iXi oznacza jego długość, a r,(x, X) znaczy: stopień realizacji i -tego celu, gdy rzeczywistą wartością badanego parametru jest x, a konkluzja stwierdza, iż wartość ta należy do X.<br> A zatem przy estymacji przedziałowej każdą regułę ocenia się z punktu widzenia tych dwóch celów. Nie byłoby sensowne kombinowanie ze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego