Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
rozwijanej przez koła osi napędowej na styku z podłożem. Przyrost dodatkowego momentu tarcia jest wprost proporcjonalny do względnej prędkości kątowej kół koronowych.
13.4.Układy kierownicze koparek kołowych
13.4.1. Uwagi ogólne
Koparka kołowa, poruszająca się między kolejnymi stanowiskami roboczymi, jest pojazdem. Musi więc spełniać wszystkie wymagania stawiane pojazdom. Z tego względu, projektowanie układów kierowniczych koparek należy zaliczyć do najważniejszych zagadnień występujących w czasie projektowania takich maszyn.
W trakcie projektowania układów kierowniczych koparek występuje kilka zagadnień podstawowych. Dotyczą one kierowalności, zwrotności i stateczności ruchu w czasie jazdy na wprost i w czasie poruszania się po torze krzywoliniowym [34].
Kierowalnością określa się
rozwijanej przez koła osi napędowej na styku z podłożem. Przyrost dodatkowego momentu tarcia jest wprost proporcjonalny do względnej prędkości kątowej kół koronowych.<br>&lt;tit1&gt;13.4.Układy kierownicze koparek kołowych&lt;/&gt;<br>&lt;tit1&gt;13.4.1. Uwagi ogólne&lt;/&gt;<br>Koparka kołowa, poruszająca się między kolejnymi stanowiskami roboczymi, jest pojazdem. Musi więc spełniać wszystkie wymagania stawiane pojazdom. Z tego względu, projektowanie układów kierowniczych koparek należy zaliczyć do najważniejszych zagadnień występujących w czasie projektowania takich maszyn.<br>W trakcie projektowania układów kierowniczych koparek występuje kilka zagadnień podstawowych. Dotyczą one kierowalności, zwrotności i stateczności ruchu w czasie jazdy na wprost i w czasie poruszania się po torze krzywoliniowym [34].<br>Kierowalnością określa się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego