Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
dzięki prostocie i ubogiemu życiu. Obaj zaczynają życiowe wybory w tym samym miejscu. Tyle że "ziemskie bytowanie" oddala ich od siebie coraz bardziej. Jednego próżność i rozpusta pchają w stronę piekła, a drugiego nędza doczesnego życia przybliża do rajskiej nagrody. Naiwne moralizatorstwo staropolskiego tekstu działa na odbiorcę jak zimny prysznic. Zawiesza sądy o ponadczasowej wartości utworu, ukazuje drastyczną przepaść między ówczesną a dzisiejszą wizją świata.
Tragedia Łazarza nie powie niczego istotnego o problemach ludzi trzeciego tysiąclecia, choćby ją wystawić w estetyce nowego brutalizmu. I artyści Teatru Wybrzeże doskonale o tym wiedzą. Dlatego nasycają spektakl aluzjami do gdańskiej przeszłości, bawiąc się przy
dzięki prostocie i ubogiemu życiu. Obaj zaczynają życiowe wybory w tym samym miejscu. Tyle że "&lt;q&gt;ziemskie bytowanie&lt;/&gt;" oddala ich od siebie coraz bardziej. Jednego próżność i rozpusta pchają w stronę piekła, a drugiego nędza doczesnego życia przybliża do rajskiej nagrody. Naiwne moralizatorstwo staropolskiego tekstu działa na odbiorcę jak zimny prysznic. Zawiesza sądy o ponadczasowej wartości utworu, ukazuje drastyczną przepaść między ówczesną a dzisiejszą wizją świata. <br>Tragedia Łazarza nie powie niczego istotnego o problemach ludzi trzeciego tysiąclecia, choćby ją wystawić w estetyce nowego brutalizmu. I artyści Teatru Wybrzeże doskonale o tym wiedzą. Dlatego nasycają spektakl aluzjami do gdańskiej przeszłości, bawiąc się przy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego