Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Wrocławska
Nr: 8.01
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1999
minister Handke. Jak twierdzi, istotą reformy edukacji zawodowej jest przygotowanie absolwentów "maksymalnie elastycznych" do rynku pracy. Elastyczność ta pozwoliłaby im na szybką zmianę profesji. - Z mojego punktu widzenia, są pewne zawody, które w dalszym ciągu cieszą się powodzeniem. Tak jest na przykład z kierunkiem mechanicznym - mówi Andrzej Machay, dyrektor Zasadniczej Zawodowej Szkoły Krawieckiej. - Uważam, że takie szkoły dobrze przygotowują do zawodu. Wiele zależy, oczywiście, także od predyspozycji ucznia i jego zaangażowania. Reforma przewiduje zniesienie technikum i zasadniczej szkoły zawodowej w dotychczasowym kształcie. Według projektu absolwent obowiązkowego, dziewięcioletniego kształcenia (podstawowego i gimnazjalnego) będzie miał do wyboru liceum profilowane lub dwuletnią szkołę silnie
minister Handke. Jak twierdzi, istotą reformy edukacji zawodowej jest przygotowanie absolwentów "maksymalnie elastycznych" do rynku pracy. Elastyczność ta pozwoliłaby im na szybką zmianę profesji. - Z mojego punktu widzenia, są pewne zawody, które w dalszym ciągu cieszą się powodzeniem. Tak jest na przykład z kierunkiem mechanicznym - mówi Andrzej Machay, dyrektor Zasadniczej Zawodowej Szkoły Krawieckiej. - Uważam, że takie szkoły dobrze przygotowują do zawodu. Wiele zależy, oczywiście, także od predyspozycji ucznia i jego zaangażowania. Reforma przewiduje zniesienie technikum i zasadniczej szkoły zawodowej w dotychczasowym kształcie. Według projektu absolwent obowiązkowego, dziewięcioletniego kształcenia (podstawowego i gimnazjalnego) będzie miał do wyboru liceum profilowane lub dwuletnią szkołę silnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego