Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
msze Świerczka i Garbusińskiego, a przede wszystkim sześć
mszy z opus 49 Nowowiejskiego.

Msze Nowowiejskiego wykazują zróżnicowanie obsady, jednak w ramach ówczesnego
standardowego składu wykonawczego mszy użytkowej: chóru męskiego a cappella
­ nr 1, chóru męskiego z organami ­ nr 2, chóru mieszanego z organami ­ nr 3
i 4 oraz chóru mieszanego a cappella ­ nr 5 i 6. Może to wskazywać na porządek
ewolucyjny ­ od obsady chóru męskiego (dwie msze), do obsady chóru mieszanego
(cztery msze); wiąże się zaś z pewnością z oczywistą różnicą specyfiki faktury
i kolorytu. W poprzednich rozdziałach podałem wiele przykładów i komentarzy
odnoszących się do tych mszy, spójrzmy więc podsumowująco
msze Świerczka i Garbusińskiego, a przede wszystkim sześć <br>mszy z opus 49 Nowowiejskiego.<br><br> Msze Nowowiejskiego wykazują zróżnicowanie obsady, jednak w ramach ówczesnego <br>standardowego składu wykonawczego mszy użytkowej: chóru męskiego a cappella <br>­ nr 1, chóru męskiego z organami ­ nr 2, chóru mieszanego z organami ­ nr 3 <br>i 4 oraz chóru mieszanego a cappella ­ nr 5 i 6. Może to wskazywać na porządek <br>ewolucyjny ­ od obsady chóru męskiego (dwie msze), do obsady chóru mieszanego <br>(cztery msze); wiąże się zaś z pewnością z oczywistą różnicą specyfiki faktury <br>i kolorytu. W poprzednich rozdziałach podałem wiele przykładów i komentarzy <br>odnoszących się do tych mszy, spójrzmy więc podsumowująco
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego