Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
większości Francuzów miejscem zaopatrzenia jest supermarket. Na tym polega kolejny dramat francuskich winnic: święte wino, do niedawna chluba Francji, dziś stoi na półkach razem z zagranicznymi markami. Zgroza i rozpacz: wina ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Chile i RPA - idą za przeproszeniem jak woda. Bo niejednokrotnie chodzi o bardzo smaczne wina, a ponadto tanie. W dodatku za granicą konsumenci przestali uważać, że wino to właśnie Francja.

Konsumenci coraz słabiej rozeznają się w skomplikowanej klasyfikacji francuskich win. Nawet sami Francuzi mają trudności ze zrozumieniem etykietek i dobraniem odpowiedniej butelki do konkretnego dania. Przed blisko stu laty francuski prawodawca wydźwignął markę win przez system AOC
większości Francuzów miejscem zaopatrzenia jest supermarket. Na tym polega kolejny dramat francuskich winnic: święte wino, do niedawna chluba Francji, dziś stoi na półkach razem z zagranicznymi markami. Zgroza i rozpacz: wina ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Chile i RPA - idą za przeproszeniem jak woda. Bo niejednokrotnie chodzi o bardzo smaczne wina, a ponadto tanie. W dodatku za granicą konsumenci przestali uważać, że wino to właśnie Francja.<br><br>Konsumenci coraz słabiej rozeznają się w skomplikowanej klasyfikacji francuskich win. Nawet sami Francuzi mają trudności ze zrozumieniem etykietek i dobraniem odpowiedniej butelki do konkretnego dania. Przed blisko stu laty francuski prawodawca wydźwignął markę win przez system AOC
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego