Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Poduch, wicekurator mazowiecki, pedagog z 20-letnim doświadczeniem. Wychowawcy nie potrafią porozumieć się z uczniami, bo zwyczajnie nie nadążają za rzeczywistością. - Trudno, żeby taki nauczyciel był dla ucznia autorytetem - ocenia Poduch.

Budowaniu autorytetu nie sprzyja też system oceniania szkół. Ich jakości nie mierzy się sukcesami wychowawczymi, ale liczbą olimpijczyków i absolwentów przyjętych do liceów czy na studia. O tym zaś decydują klasy z rozszerzonym programem, dodatkowe języki, zajęcia fakultatywne. - W efekcie dyrektorzy całkowicie skupiają się na działalności dydaktycznej dającej się zmierzyć i ująć w rankingach - mówi Jan Wróbel, dyrektor 1. Społecznego LO w Warszawie. - Tracą przekonanie do systematycznej pracy wychowawczej, bo
Poduch, wicekurator mazowiecki, pedagog z 20-letnim doświadczeniem. Wychowawcy nie potrafią porozumieć się z uczniami, bo zwyczajnie nie nadążają za rzeczywistością. - Trudno, żeby taki nauczyciel był dla ucznia autorytetem - ocenia Poduch. <br><br>Budowaniu autorytetu nie sprzyja też system oceniania szkół. Ich jakości nie mierzy się sukcesami wychowawczymi, ale liczbą olimpijczyków i absolwentów przyjętych do liceów czy na studia. O tym zaś decydują klasy z rozszerzonym programem, dodatkowe języki, zajęcia fakultatywne. - W efekcie dyrektorzy całkowicie skupiają się na działalności dydaktycznej dającej się zmierzyć i ująć w rankingach - mówi Jan Wróbel, dyrektor 1. Społecznego LO w Warszawie. - Tracą przekonanie do systematycznej pracy wychowawczej, bo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego