Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
którym porusza się filozofia współczesna,
ponieważ w ich filozofii pojawiło się pojęcie doświadczenia bycia jako stałej
obecności. Takie podejście doprowadziło do wniosku, że być oznacza być
przedstawionym podmiotowi, czyli być przedmiotem poznania podmiotu.
Surowość (niedojrzałość) tej ontologii polega na potraktowaniu abstrakcyjnego

języka (abstrakcyjnego myślenia) i jego zasad ogólnych jako całkowicie
adekwatnych w opisie rzeczywistości. Heidegger stwierdza, że logika od
czasów Arystotelesa nie zrobiła żadnego postępu i dlatego "jedynym
możliwym krokiem jest gruntowne zdjęcie jej (jako wiodącej perspektywy
interpretacji bytu) z fundamentów". O ratio kartezjańskiej Heidegger pisał,
iż "nie jest ona sędzią sprawiedliwym - bez namysłu strąca wszystko, co do
niej nie pasuje
którym porusza się filozofia współczesna, <br>ponieważ w ich filozofii pojawiło się pojęcie doświadczenia bycia jako stałej <br>obecności. Takie podejście doprowadziło do wniosku, że być oznacza być <br>przedstawionym podmiotowi, czyli być przedmiotem poznania podmiotu. <br>Surowość (niedojrzałość) tej ontologii polega na potraktowaniu abstrakcyjnego <br>&lt;page nr=286&gt;<br>języka (abstrakcyjnego myślenia) i jego zasad ogólnych jako całkowicie <br>adekwatnych w opisie rzeczywistości. Heidegger stwierdza, że logika od <br>czasów Arystotelesa nie zrobiła żadnego postępu i dlatego "jedynym <br>możliwym krokiem jest gruntowne zdjęcie jej (jako wiodącej perspektywy <br>interpretacji bytu) z fundamentów". O ratio kartezjańskiej Heidegger pisał, <br>iż "nie jest ona sędzią sprawiedliwym - bez namysłu strąca wszystko, co do <br>niej nie pasuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego