Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
lakierami. Pasty, stosowane zazwyczaj przy montażu, zawierają do kilkudziesięciu procent MoS2 i mogą być wytwarzane na nośniku odparowującym w odpowiedniej temperaturze (otrzymuje się wtedy właściwą powłokę MoS2) albo też na nośniku plastycznym i wtedy tworzą one graniczną warstewkę kompozycji, przeciwdziałającą zatarciu i ułatwiającą demontaż. Lakiery molibdenowe nakłada się zazwyczaj z aerozolu. Szersze informacje na temat smarów stałych można znaleźć w podstawowym dziele [29], a także w książce [11], natomiast informacje o smarach wypełnianych grafitem i dwusiarczkiem molibdenu - w katalogach [30].
Dla polepszenia właściwości ślizgowych materiałów stosowanych na ślizgowe zespoły tarcia, szczególnie zaś właściwości polimerów, wypełnia się je w procesie wytwarzania smarami
lakierami. Pasty, stosowane zazwyczaj przy montażu, zawierają do kilkudziesięciu procent MoS2 i mogą być wytwarzane na nośniku odparowującym w odpowiedniej temperaturze (otrzymuje się wtedy właściwą powłokę MoS2) albo też na nośniku plastycznym i wtedy tworzą one graniczną warstewkę kompozycji, przeciwdziałającą zatarciu i ułatwiającą demontaż. Lakiery molibdenowe nakłada się zazwyczaj z aerozolu. Szersze informacje na temat smarów stałych można znaleźć w podstawowym dziele [29], a także w książce [11], natomiast informacje o smarach wypełnianych grafitem i dwusiarczkiem molibdenu - w katalogach [30].<br>Dla polepszenia właściwości ślizgowych materiałów stosowanych na ślizgowe zespoły tarcia, szczególnie zaś właściwości polimerów, wypełnia się je w procesie wytwarzania smarami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego