Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
silnym ładunku afektywnym oraz łatwych w odbiorze, ich obecność może wpływać na przebieg procesów poznawczych, związanych z tworzeniem sądów wartościujących i determinujących komponent poznawczy postawy. Lokowanie czynników afektywnych w elementach wiadomości kodowanych ikonicznie zwiększa też możliwości ich efektywnego dekodowania w sytuacji, kiedy przetwarzanie komunikatu przebiega na płytkim poziomie. Istotność czynników afektywnych dla procesów oceniania oraz tworzenia postaw szczegółowo przedstawia Robert Zajonc. W jego ujęciu powstanie wniosków odnoszących się do obiektu, może być poprzedzone wydaniem oceny afektywnej lub przeżyciem stanu emocjonalnego związanego z obiektem.
Powstanie oceny obiektu bez analizy jego własności grozi ryzykiem jej nieadekwatności, przyspiesza jednak tworzenie się względnie trwałego ustosunkowania
silnym ładunku afektywnym oraz łatwych w odbiorze, ich obecność może wpływać na przebieg procesów poznawczych, związanych z tworzeniem sądów wartościujących i determinujących komponent poznawczy postawy. Lokowanie czynników afektywnych w elementach wiadomości kodowanych ikonicznie zwiększa też możliwości ich efektywnego dekodowania w sytuacji, kiedy przetwarzanie komunikatu przebiega na płytkim poziomie. Istotność czynników afektywnych dla procesów oceniania oraz tworzenia postaw szczegółowo przedstawia Robert Zajonc. W jego ujęciu powstanie wniosków odnoszących się do obiektu, może być poprzedzone wydaniem oceny afektywnej lub przeżyciem stanu emocjonalnego związanego z obiektem. <br>Powstanie oceny obiektu bez analizy jego własności grozi ryzykiem jej nieadekwatności, przyspiesza jednak tworzenie się względnie trwałego ustosunkowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego