Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zastępuje afirmacji, gdyż afirmacja i negacja stoją
obok siebie w taki sposób, że nie wykluczają się nawzajem. Jeśli uznamy tezę
Nishidy, iż paradoks wyraża prawdę o rzeczywistości, zaprowadzi nas to do
wniosku, że logika 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' jest jednowartościowa
- prawdą jest wyłącznie jednoczesna negacja i afirmacja. Sama
negacja i sama afirmacja mogą być uznane co najwyżej za prawdy cząstkowe,
o ile nie są traktowane z punktu widzenia logiki klasycznej jako wzajemnie
wykluczające się przeciwieństwa.
Heidegger także zachowuje znaczenie prawdy jako adequatio, z tym że
mówi o zgodności z istotą bycia, a nie o zgodności z rzeczami. Pytanie
o istotę prawdy powinno
zastępuje afirmacji, gdyż afirmacja i negacja stoją <br>obok siebie w taki sposób, że nie wykluczają się nawzajem. Jeśli uznamy tezę <br>Nishidy, iż paradoks wyraża prawdę o rzeczywistości, zaprowadzi nas to do <br>wniosku, że logika 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' jest jednowartościowa <br>- prawdą jest wyłącznie jednoczesna negacja i afirmacja. Sama <br>negacja i sama afirmacja mogą być uznane co najwyżej za prawdy cząstkowe, <br>o ile nie są traktowane z punktu widzenia logiki klasycznej jako wzajemnie <br>wykluczające się przeciwieństwa. <br>Heidegger także zachowuje znaczenie prawdy jako adequatio, z tym że <br>mówi o zgodności z istotą bycia, a nie o zgodności z rzeczami. Pytanie <br>o istotę prawdy powinno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego