Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
zmienia ich charaktery, oddalając ich jeszcze bardziej od siebie. Mimo to pozostają sobie wierni. W najlepszej, finałowej scenie filmu, kiedy wreszcie spotykają się na leśnej drodze, stają naprzeciwko siebie jak obcy ludzie. Za sposób, w jaki Minghella pokazuje zerwanie barier, tworzenie intymnej więzi między nimi, należy mu się Oscar, choć akademicy nie przyznali mu nawet nominacji.
Autorzy współczesnych melodramatów rzadko odwołują się do tak czystych emocji, operują zwykle bardziej skomplikowaną materią, pozostawiając idealistyczne rozważania o naturze ludzkich uczuć straceńcom w rodzaju Jamesa Camerona, który w "Titanicu" - na nieco innym poziomie - odważył się dotknąć podobnej sfery. Minghella wychodzi z tej próby także
zmienia ich charaktery, oddalając ich jeszcze bardziej od siebie. Mimo to pozostają sobie wierni. W najlepszej, finałowej scenie filmu, kiedy wreszcie spotykają się na leśnej drodze, stają naprzeciwko siebie jak obcy ludzie. Za sposób, w jaki Minghella pokazuje zerwanie barier, tworzenie intymnej więzi między nimi, należy mu się Oscar, choć akademicy nie przyznali mu nawet nominacji. <br>Autorzy współczesnych melodramatów rzadko odwołują się do tak czystych emocji, operują zwykle bardziej skomplikowaną materią, pozostawiając idealistyczne rozważania o naturze ludzkich uczuć straceńcom w rodzaju Jamesa Camerona, który w "Titanicu" - na nieco innym poziomie - odważył się dotknąć podobnej sfery. Minghella wychodzi z tej próby także
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego