Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
koszty wymian walut wynosiły ok.0,3-0,4 wartości PKB krajów członkowskich. Była to więc kwota przekraczająca 25mldECU. Możliwość wyeliminowania tych kosztów będzie stwarzała przedsiębiorstwom szansę na obniżenie cen swych produktów. Obecnie te koszty są bardziej odczuwalne przez mniejsze kraje i mniejsze firmy. Waluty mniejszych krajów rzadziej są bowiem akceptowane przez partnerów handlowych i liczba wymian dewiz jest większa. Jeśli chodzi o małe przedsiębiorstwa, to dokonują one zazwyczaj mniejszych wartościowo transakcji i z tego powodu mają mniejsze szanse uzyskać od banków obniżki prowizji z tytułu wymiany dewiz. Z tego wynika wniosek, że wyeliminowanie tych kosztów będzie miało większe znaczenie dla
koszty wymian walut wynosiły ok.0,3-0,4 wartości PKB krajów członkowskich. Była to więc kwota przekraczająca 25mldECU. Możliwość wyeliminowania tych kosztów będzie stwarzała przedsiębiorstwom szansę na obniżenie cen swych produktów. Obecnie te koszty są bardziej odczuwalne przez mniejsze kraje i mniejsze firmy. Waluty mniejszych krajów rzadziej są bowiem akceptowane przez partnerów handlowych i liczba wymian dewiz jest większa. Jeśli chodzi o małe przedsiębiorstwa, to dokonują one zazwyczaj mniejszych wartościowo transakcji i z tego powodu mają mniejsze szanse uzyskać od banków obniżki prowizji z tytułu wymiany dewiz. Z tego wynika wniosek, że wyeliminowanie tych kosztów będzie miało większe znaczenie dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego