Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Graduale i Tractus. Dodajmy zaś, że ponadto w Sekwencji zrezygnował
z czterech strof: od 3. (Tuba mirum) do 7. (Quid sum miser), co trudno jednoznacznie
komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację
tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor
bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej
części), dołączył zaś wybrane wersy z Communio, dokonując ich przestawienia:
Et lux perpetua luceat eis (z dodaniem słowa) Domine, następnie Cum sanctis
tuis ­ quia pius es, kończąc mszę fragmentem tekstu wersetu Requiem aeternam
(a więc bez ponownego powtórzenia wersu Cum sanctis tuis). Są
Graduale i Tractus. Dodajmy zaś, że ponadto w Sekwencji zrezygnował <br>z czterech strof: od 3. (Tuba mirum) do 7. (Quid sum miser), co trudno jednoznacznie <br>komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację <br>tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor <br>bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej <br>części), dołączył zaś wybrane wersy z Communio, dokonując ich przestawienia: <br>Et lux perpetua luceat eis (z dodaniem słowa) Domine, następnie Cum sanctis <br>tuis ­ quia pius es, kończąc mszę fragmentem tekstu wersetu Requiem aeternam <br>(a więc bez ponownego powtórzenia wersu Cum sanctis tuis). Są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego