Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
z Dessault, natomiast w Wielkiej Brytanii GEC połączy się z British Aerospace.
Przewidywania te są oczywiście tylko projekcją wydarzeń, tym niemniej tendencja fuzji przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej utrzyma się zapewne jeszcze jakiś czas.
Wzmocnienie siły przedsiębiorstw następuje w inny jeszcze sposób, a mianowicie poprzez tworzenie przez nie różnego rodzaju aliansów strategicznych; są to współdziałania, które nie zawsze muszą polegać na powiązaniach kapitałowych.
Przedsiębiorstwa uzyskują poprawę konkurencyjności przez stworzenie takiego aliansu z partnerem, którego dobór może być dokonywany w różny sposób. Z tego punktu widzenia można wyróżnić dwa typy aliansów strategicznych: alianse typu X, polegające na doborze partnera na zasadzie komplementarności
z Dessault, natomiast w Wielkiej Brytanii GEC połączy się z British Aerospace.<br>Przewidywania te są oczywiście tylko projekcją wydarzeń, tym niemniej tendencja fuzji przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej utrzyma się zapewne jeszcze jakiś czas.<br>Wzmocnienie siły przedsiębiorstw następuje w inny jeszcze sposób, a mianowicie poprzez tworzenie przez nie różnego rodzaju aliansów strategicznych; są to współdziałania, które nie zawsze muszą polegać na powiązaniach kapitałowych.<br>Przedsiębiorstwa uzyskują poprawę konkurencyjności przez stworzenie takiego aliansu z partnerem, którego dobór może być dokonywany w różny sposób. Z tego punktu widzenia można wyróżnić dwa typy aliansów strategicznych: alianse typu X, polegające na doborze partnera na zasadzie komplementarności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego